> هنرهاى تجسمی Visual Arts

 عاشقانه

Screen Shot 2016-06-03 at 10.54.20 PM

شهرزاد سریالی از جنس بی دغدغه دیدن

part-07-06در میان شکست پروژه‌های صدا و سیما و کفگیرِ توان تأمین بودجه برای سریال‌سازی که کاملاً علنی و پر سر و صدا به تهِ دیگ خورده، سریالِ شهرزاد، پدیده‌ای متفاوت در میان سریال‌هایی است که تا کنون چه در تلویزیون و چه در بخش نمایش خانگی دیده‌ایم. آن‌قدر متفاوت، که روزنامه‌ی گاردین هم اخیراً مقاله‌ای درباره‌یی آن منتشر کرده که در بخش ابتداییِ این نوشته، قسمت‌هایی از ترجمه‌ی آن را با هم می‌خوانیم:

 

اخبار گذشته:


جمال بخش‌پور، نقاش ایرانی درگذشت

جمال بخش‌پور، نقاش ایرانی، شامگاه ۳۱ خرداد در شهر کلن آلمان درگذشت. بخش‌پور دانش‌آموخته هنرستان هنرهای زيبا و دانشکده هنرهای تزئينی تهران بود و بیش از دو دهه از عمر خویش را در خارج از ایران گذراند.

نمایش آثار جمال بخش پور در خانه هنر برگزار می شود آرشيو شده

نقاشی های منوچهر نیازی از دیوار گالری های خانه هنر پایین آمدند تا جای آنها را نقاشی جمال بخش پور بگیرند.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی خانه هنر، در این نمایشگاه که ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۱ آبان ماه جاری در مجموعه ی آرت سنتر برگزار می شود، آثاری از دوره ی قلم فلزی ها و نقاشی های رنگ روغن و آبرنگ های انتزاعی، سورئال و سمبولیسم این هنرمند که معاصر که ازجمله پیشگامان نقاشی نوین ایران است به تماشا گذاشته می شود.

 نمايشگاه مروري بر چهل سال نقاشي جمال بخش پور گشايش يافت 

رجوع به نمایشگاه های او

نگاهی به ده چهره منتخب هنر مدرن ایران بر اساس نظرسنجی فصلنامه ‘حرفه: هنرمند’

اخیرا مجله حرفه هنرمند، که یک مجله تخصصی هنرهای تجسمی است، در تهران در به اقدامی مشابه زده از اهل هنر پرسیده که به نظرشان ده چهره منتخب هنر مدرن ایران چه کسانی هستند. تماشا نگاهی دارد به فهرست کسانی که بیشترین رای را آوردند.

  • 10 آوریل 2015 – 21 فروردین 1394

نگاهی به ده چهره منتخب هنر مدرن ایران بر اساس نظرسنجی فصلنامه ‘حرفه: هنرمند’

 

مهدی قدیانلو؛ نقاشی روی دیوارهای تهران تا لندن

امروز نقاشی های دیواری تهران ظاهراً شکل دیگری به خود گرفته است: بیش از صد نقاشی بزرگ سوررئال اثر نقاش جوان، مهدی قدیانلو، شکل تازه ای از نقاشی های دیواری در تهران را ارائه می کند که این روزها توجه رسانه های جهانی را هم به خود جلب کرده است.

  • 25 آوریل 2015 – 05 اردیبهشت 1394

رامبراند، نقاش فردگرای مدرن بورژوا

اخيرا در نشنال گالری لندن نمايشگاهی برپا بود از آثار رامبراند، نقاش معروف هلندی كه در دو دهه آخر زندگيش كشيده بود. رامبراند به لحاظ نوآوريهايی بزرگش در نقاشی از مهمترين چهره های تاريخ هنر اروپا به شمار می‌رود.

  • 9 مارس 2015 – 18 اسفند 1393