اولین فراخوان عمومی کارگاه هنر‎

اولین فراخوان عمومی کارگاه هنر

دوستان عزیز

در طول ۲۰-۳۰ سال گذشته دوستان ايراني ما در محدوده واشنگتن بزرگ دست اندرکار بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بوده اند, بگونه ای که یکی از شاخص های زندگی دراین منطقه مشارکت در اینگونه اقدامات محسوب ميشود.
برنامه موفق شب شعر كه در طول ۲۰ سال گذشته با همت فرهنگ دوستان قديمي هنوز هم ادامه دارد از جمله اینگونه اشتراك مساعي بوده است.

در راستای تداوم این اقدامات ما بهمراه جمعی از دوستان بر آن شده ایم که این موفقیتهای فرهنگی را در قالبی نو به نام “کارگاه هنر” تداوم بخشیم. اگرچه موضوع فعالیت این گروه در بر گيرنده زمينه هاي مختلف هنری که ریشه در فرهنگ ایرانی مانند هنرهاى تجسمي و هنرهاى نمايشي و غيره دارد اما در ابتدا تاکید ما بر موسیقی بويژ موسيقي ایرانی و جلوه هاي گوناگون آن میباشد.

نام این زیر مجموعه را “کارگاه موسیقی” نهاده ایم. طبیعی است موفقيت و تحقق اين حركت جمعي به همت و همكاري و علاقه فرهنگ دوستان دراين منطقه بستگي خواهد داشت.
انگیزه گروه “کارگاه موسیقی” از جمله ايجاد يك گردهمايي براي آشنایی و ارتقا آگاهي در زمینه هاي تاریخ موسيقي, تئوری و شناخت دستگاههای موسيقي ایرانی و همچنين فعاليت عملي از طريق ايجاد گروههای آموزشی و حرفه اي موسیقی و برگزاری و آرائه برنامه هاي با كيفيت در مراحل پيشرفته تَر در آينده خواهد بود.
اين فعاليت ها بطور كلي در شرايط دوري از وطن در حكم ” آموزش و پرورش ” و در عين حال “حفظ و اشاعه ” فرهنگ ايران در كشور ميزبان خواهد بود.

برای کلید زدن این اقدام فرهنگی, ما پیشنهاد تشکیل دو سري برنامه براي آموزش موسیقی به قرار زير را داريم :

١- آموزش و تمرين تئورى و شناخت عمومي موسيقي ( سلفژ : شامل نت خواني ، ضرب خواني و پرورش گوش موسيقي )
٢- آموزش عملي و تمرين ساز و آواز ( تكنوازي ، گروه نوازي ، گروه خواني ، اجراي سرودهاي ميهني و غيرو ..)
در كنار اين فعاليت ها برگزاري جلسات همگاني در فواصل زماني مناسب شبیه به شب شعر که در آن به آرائه مطالب موسيقي پرداخته و در صورت امكان از هنرمندان و یا صاحب نظران موسیقی دعوت بعمل آید تا تجربیات و دانسته های خود را در زمینه موسیقی بطور اعم و موسیقی ایرانی بطور اخص به اشتراک بگذارند.

بدیهی است که انجام این اقدامات و رسیدن به این اهداف بدون همیاری و مشارکت فعال شما دوستان امکانپذیر نمی باشد. هیات مدیره کارگاه هنر تصمیم گرفته است که برای اطمینان از انگیزه کافی علاقه مندان برای مشارکت مجدانه و فعالانه و همینطور توانایی پرداخت برخی هزینه های احتمالی, مبلغ ناچیزی را برای تبت نام در گروه در نظر گیرد.

به نمایندگی از هیات مدیره کارگاه هنر ازهمه شما دوستان خواهشمندیم برای ثبت نام و ابراز علاقه مندی در هر یک از فعالیتهای فوق الذکر با سرکار خانم مهوش وطنخواهی, منشی هیات مدیره با آدرس ایمیل mahvashvatan@gmail.com
تماس بگیرید.

با احترام
داراب شباهنگ

Comments

اولین فراخوان عمومی کارگاه هنر‎ — 5 Comments

  1. Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

  2. I just want to say I am very new to blogging and absolutely savored this web-site. Probably I’m going to bookmark your blog post . You amazingly come with perfect writings. Thanks a lot for sharing your web-site.